. BitterSweetLurveLife: Quick update : Jeruk Mangga Asam Boi

Who's Me??

My photo
I wrote my thoughts here and share to all of you the pain and joy of bitter-sweet life. Life is sweet,Lurve is Bitter.

Saturday, October 25, 2014

Quick update : Jeruk Mangga Asam Boi

Courtesy of Mr. Google images
Mangga memang sedap. Sekarang ni ada satu resipi yang trending di mana-mana media sosial. Rasanya korang semua tahukan.. Macam-macam cara sebenarnya mangga ni boleh dijerukkan. Aku juga antara yang tidak ketinggalan dan sangat menyukai jeruk mangga. Dulu, aku suka jerukkan mangga ni bersama dengan garam, gula dan cili padi je.Pedas-pedas, masam-manis. Then, untuk kelainan ada masanya aku letak asam boi merah. So, jeruk mangga aku akan jadi merah la. Selain mangga, buah kedondong ataupun buah amra pun boleh dibuat jeruk. Cuma mungkin tak se'kick' jeruk mangga.

Kecur liur dibuatnya. Memang trending dah resepi ni. Inilah yamg dinamakan 'improvisation'. Sekarang, kalau kat tempat aku ni..musim buah mangga dah berlalu. Hmm...mana nak cari? 

"Sila kecur liur.."

Nota kaki : Entry hampir ke penghujung tahun... Pity u blog. Ohh.. Salam Maal Hijrah buat kalian semua. Semoga tahun baru ini, lebih baik dari tahun lepas. Aamiinn.. Hingga bertemu lagi!

No comments:

Current Running Numbers

CooL FoLLoWeR