. BitterSweetLurveLife: Segmen Ramadhan Jejaka Terhangat: Makanan Buka Puasa Kegemaranku

Who's Me??

My photo
I wrote my thoughts here and share to all of you the pain and joy of bitter-sweet life. Life is sweet,Lurve is Bitter.

Thursday, August 11, 2011

Segmen Ramadhan Jejaka Terhangat: Makanan Buka Puasa Kegemaranku


Assalamualaikum uolss.. Dah masuk hari ke 11 kita berpuasa.. Wahh,cepatnya masa berlalukan. Rasa mcm baru semalam je pengumuman puasa dibuat..tup..tupp, tgal 19 hari je lagi Ramadhan akan berlalu. Tetiba rasa sayu pulak..semoga kita semua akan berpeluang utk bertemu Ramadhan yg akan dtg..aminn. Pagi ni nak join segmen Ramadhan tentang makanan kegemaran bila tiba waktu berbuka. Erm..very the easy. Kalau cerita bab makanan mmg takkan habiss. Kalau boleh semuanya nak makan especially bila tibanya Ramadhan. Maklum la,bila dah seharian menahan diri dari lapar dan dahaga..pasti ada je menu special yg teringin sgt nk mkn utk berbuka. Nak tgok, makanan kegemaran aku waktu berbuka? Meh la intaii...


Pertama sekali, aku mesti dahulukan mkn kurma. Ikut sunnah Nabi. Mkn sebiji dua.. Kurma ni baik utk kesihatan tau. Ianya baik utk sistem usus dan dpt mencegah kanser serta penyakit jantung. Nak tau lebih lanjut baca SINI dan juga SINI..

Credited to COMEL PUNYE (pic frm Google)
Makanan kegemaran aku bila tiba waktu berbuka semestinya bubur jagung.. Sedapp,rasanye lemak manis berkrim. Kalau takde bubur jagung, bubur cha-cha ataupun kacang pun ok gak. Asalkan makanan tu, lemak dan manis berkrim. Semuanya manis2kan uols? Utk energisekan balik bdn yg dah kehilangan tenaga. Tapi, jgn le ter-over maniss pulak,tak baik utk kesihatan.

Sesekali kalau mood nak buka puasa diluar, pastinya Satay Ayam dan Mee Kolok Goreng menjadi santapan. Alamakkk..dah terliur gue menaip entri ini. Perut pun mulai bershuffling.

Mee Kolok Goreng... Kolok Sup pun ada tapi aku prefer yg goreng!
Sate Ayam yg nangissss wehh
Wahh...terbanyak la pulak makanan kegemaran aku ni. Al-maklumlah di bulan posa ni, selera aku macam2 je teringin nak makan so makanan kegemaran pun jadi banyak. Kalau air pulak, aku tak memilih sangat..asalkan bukan air yg memabukkan. Orait uols, rasanya sekian saja utk segmen ramadhan ni. So...pasni aku nak mengetag gadis jepang yg bukan jepanng (tapi dia sgt chomel)...kalian mau tahu siapa??


Bisik2:
laparrr...huhuhu...

2 comments:

KiKiHanakO said...

hehehe kawaiiiiiiiiiiiii!! adoii tag kmk oooo.. ok akan dijawab keesokakn hari nya okay!!! (nak balit keja dah) hehhe


blog makan tok nangg bikinggg laparrr... :P

Unknown said...

Thanks cikbittersweet sudi join segmen ni. senarai nama dah update. nnti check la kat blog JT yek..=) http://www.jejakaterhangat.com/2011/08/segmen-ramadhan-jejaka-terhangat.html

Current Running Numbers

CooL FoLLoWeR