. BitterSweetLurveLife: Juadah yg aku teringinnn sgt nak buat...tapi tak TERbuattt..

Who's Me??

My photo
I wrote my thoughts here and share to all of you the pain and joy of bitter-sweet life. Life is sweet,Lurve is Bitter.

Thursday, August 11, 2011

Juadah yg aku teringinnn sgt nak buat...tapi tak TERbuattt..

Cendol! Dulu2 slalu tlg mak kat dapur dan belajar buat menu cendol sendiri..mak kata lagi jimat kalau buat sendiri. Bleh makan ramai2 dan makan byk2 kali kalau masih tak puas.. Betol ckp makk..


Kuih ketayap..or Kuih Lenggang, for Sarawakian lah. Kenapa digelar sbg 'kuih lenggang'? Coz masa buat kuih tu uols kena lenggangkan kuali juz like uols buat senaman pinggang tu..Hahaha..Maybelah kot. Dulu2, suka tlg mak buat kuih ni. Bukan saja di bulan posa, tapi bulan tak posa pun buat utk juadah minum petang..intinya mstlah kelapa parut yg dicampur dgn gula merah..Now? Dah kurengg, aktiviti melenggang kuali coz anak mak yg sorg ni, jarang2 balik kpg. Busy dgn keje.

Bisik2:
stay single ni semuanya simple..kl stay dgn family, meriahhnya hidangan..(T_T)

10 comments:

AmirFX said...

Benar ka molah kueh lenggang cemya? Bok kmk tauk...

PutRee SeJiNjaNg said...

22 fav kmk eh...aduh..teringin mek...heheheh

Cik Gold said...

nyaman ada jak cendol ya...haus mek ngga ehs..adoh2

ciK LyndaWawa igUana said...

nyaman!!! mintak abs lok yang..hehehehe

Vivi Lim @ Mrs.Nurulazmi said...

kak vee blm try gik molah kuih lenggang..dolok selalu emak yg polah..nang terer jak emak melenggang kuali masa molah kulit kuih tuk..cendol nang bez bila dijamu time sungkey! =0).

mama@eCha said...

kueh lengang kmk x pande tp kali cendol kmk pande hehehe

KiKiHanakO said...

nyamannya kuehhh lenggang.. lamak sik mkn. makan panas² bok nyamannn

[sutera kasih] said...

kmk suka cendol..slurpppp

farehah roslan @ FR said...

1st time dgr kueh lenggang..sll dgr kueh ketayap jew..org key ell pggil kueh gulung..sbb bergulung2..huhu

Miranisa =) said...

ya Allah , nampak sedapnye cendol tu nyam nyam :9
suke kuih ketayap ! hehehe

Current Running Numbers

CooL FoLLoWeR