. BitterSweetLurveLife: Cintaku Ibarat Sambal Belacan Yg Pedass

Who's Me??

My photo
I wrote my thoughts here and share to all of you the pain and joy of bitter-sweet life. Life is sweet,Lurve is Bitter.

Tuesday, October 11, 2011

Cintaku Ibarat Sambal Belacan Yg Pedass

Hi uols! Lama tak update..lately line broadband aku ni buat hal. Susah btol nak reached ke Google site. Geram arr..rasa nak p tukul je tau!

Lately aku pun agak busy..keje aku mmg takkan pnah habis dan selesai. Yg sekian pun aku dok gagah nak settlekan, jap lagi ada pulak tugasan lain yg akan menyusul. Kekdg aku rasa, aku ni bukan lg sorg guru tapi tugasnya lebih ke arah pengkeranian..uols jgn ingat kerani ofis je yg buat keje2 pengkeranian tau..cikgu like aku ni pun tak terkecuali tau! Ingat keje cikgu ni senang ke? Meh uols try...then baru ckp. Skrg ni aku cukup meluat if ada antara org2 yg diluar sana ckp..’best pa jd cikgu..gaji besar, keje senang,keje juz setengah hari je”.. Perghhh....KEPALA HOTAKKK KAU! Kl ckp camtu masa zaman tok nek ko dulu takpe, tapi zaman sekarang silap2 haribulan ada yg kena smashh percuma kot!

Apapun, itu bukan intipati utama entry ku kali ni. Tapi tentang kisah aku dan seseorang... 


"Sure leleh air liur uols tgok sambal ni" - Google Pics

Lately, dlm minggu ni shj, hampir setiap hari aku asyik makan dgn sambal belacan. Org kata...itulah hidangan pembuka selera..yess that’s really true. Bila takde sambal belacan, rs tak complete je apa yg dimakan. Sambal belacan ni sgt la pedass..pedas menyengatt, sampai masa mkn tu hidung pun berair..lidah pun rasa seakan2 tebal. Pergghhh,sungguh pedas tapi tetap gak nak makan..

Begitulah jua al-kisah cintaku… cintaku ibarat sambal belacan..kepedasannya adalah adventure yg aku lalui dlm menikmati keenakan dan keindahannya percintaan itu. Terlalu byk rencah, suka-duka dtg silih berganti..dugaan mmg sentiasa hebat. Seringkali aku diuji dgn ujian yg benar2 menguji tahap kesabaranku. Sepanjang tempoh dua tahun mengenali KAMU…banyak yg aku perhati, byk yg aku pelajari dan aku kini semakin berhati2.. Peritnya bila hati ini dilukai..sungguhpun begitu, KAMU msh jua dihati..KAMU msh jua yg aku sygi. KAMU yg menyakiti, KAMU jualah yg menjadi penawar hatiku. Hebatnya penangan cinta..bukan? Sama seperti sambal belacan yg pedass…dah tahu pedass tetap juga nak makan.. Kenapa? Bukankah itu menyeksa diri namanya.

….to be continued….

7 comments:

Ms Tikot said...

Sambal belacan goreng nyaman ;-)

AmirFX said...

Minum aek kosong mun pedas gilak.. P kmk salu ilang asa pedas ngan aek cola...

ciK LyndaWawa said...

mintak juak eh,.,

cik aisha said...

teringat pulak lagu yusry n apek nyanyi..hehee
apapun cinta mmg sesuatu yg xdpt dijangka kepedasannya...;p

CHU MAJORFLAVA said...

sambal pero nyaman gik..

[sutera kasih] said...

susah sbnrnya jd cikgu kak oh..thats why kmk sikmok apply kpli even mala knk push2 disuruh apply, bkn memilih keja, tp kmk tak kmk sik mampu bah huhu

eva said...

ow tedah.. mena ya.. bukan senang.. ingat men tunjuk2 student tek angguk2.. yahhh.. geram juak mek tek hahaha

Current Running Numbers

CooL FoLLoWeR