. BitterSweetLurveLife: Indahnya hari Sabtu!!

Who's Me??

My photo
I wrote my thoughts here and share to all of you the pain and joy of bitter-sweet life. Life is sweet,Lurve is Bitter.

Saturday, August 31, 2013

Indahnya hari Sabtu!!

Hai.. Selamat Hari Merdeka dan selamat berhujung minggu buat semua. Hari Sabtu, kalau takde plan apa-apa.. lebih baik stay je kat umah, menghabiskan masa bersama keluarga tersayang memang sangat bermakna. Berlainan pula dengan aku yang hidup single di tempat orang, biasanya hujung mingguku dihabiskan dengan aktivit aktiviti membuta dan menyiapkan tugasan yang perlu dikemaskini. Macam tu je, rutin hujung minggu..agak bosankan? Jarang sangat nak keluar...sebab malas dan penat..unless kalau ada hal yang tidak dapat dielakkan. 

Hari ni, aku dan housemate...plan nak pegi open-house. Open-house special..puan-puan isteri yang organize utk rakan-rakan sekerja. Puan-puan isteri ni, semuanya dah berkahwin...tapi terpaksa berjauhan dengan si suami kerana tuntutan tugas. Apa nak buat...itulah pengorbanan namanya!

Sementara menunggu masa nak mandi dan bersiap-siap, aku merajinkan diri buat self-facial dulu, coz kulit muka ni dah terasa kasar dan menggerutu kerna ada benda asing yang mulai timbul di permukaannya. Kalau pegi spa, biasanya orang akan buat 'threadding'..tapi aku tak berapa nak gemar berbuat demikian. Maka, aku just tempek je 'black mask' di muka sampai kering. Bila dah kering...tarik je dengan rakus, kemudian tengok kat mask tu...mesti banyak hasil tangkapan yang berjaya ditangkap termasuk la bulu-bulu halus di muka anda. 

Aku buat ni dua minggu sekali je. Itu pun kalau ada mood. Kalau tak, sebulan sekali pun belum pasti. Mask yg aku guna..mask biasa je. Google pun boleh cari dengan sepantas kilat kalau uols 'web search'. 



Sila abaikan wajahku yang agak 'mengerikan' itu. Hahaha...aku tempek nipis je mask tu, tak nak tempek tebal-tebal coz nanti bila dah kering and uols nak tarik..payah! Semahunya menggunakan banyak kudrat untuk menahan kesakitan..rasa macam buat 'waxing' pun ada. Tapi...seriously, aku tak pernah buat 'waxing' okayyy. Tak kuasa....tengok je dah seriau dan cuak! Betulkan kata orang... beauty is pain!

Till I blog soon peeps...have a nice weekend. Thanks for reading... 


6 comments:

RaMa-RaMa Fareeza said...

same here, lamak dah x molah facial hehe

RaMa-RaMa Fareeza said...

same here, lamak dah x molah facial hehe

RaMa-RaMa Fareeza said...

same here, lamak dah x molah facial hehe

☆Lady Zahraa☆ said...

yalah..x cukup masa nak owh.busy kerejaa..tp once in a while..haruss juak pamper ourselves.

eVa said...

huhu kmk xpat gk pake mask.. dh berkali coba, setiap kali lekak pake mesti ada jerawat.. nang xpat trus huhu

eVa said...

kmk xpat pake mask gik.. sadissss.. sbb the next day lekak pake mask kmk alu tumboh jerawat.. huhu

Current Running Numbers

CooL FoLLoWeR